Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
In de tijdlijn Ontstaan en afbouw van de gesloten jeugdhulp staat een overzicht van de ontwikkelingen die leidden tot de huidige gesloten jeugdhulp.
In deze tijdlijn staat een overzicht van de ontwikkelingen die leidden tot de huidige gesloten jeugdhulp.
Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.
Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.
De twee ZIKOS-afdelingen voor kinderen met complexe psychiatrische problemen worden definitief gesloten.
De Tweede Kamer debatteert op donderdag 28 maart over gesloten jeugdhulp. Wat weten we daarover en over mogelijke alternatieven?