96 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 96

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Te weinig gym op een derde basisscholen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.

  • Minder kinderen fietsen naar school

    Nieuws uit het jeugdveld

    Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.

  • Flexibel onderwijs in aanpak schoolverzuim

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om schoolverzuim aan te pakken en het aantal thuiszittende leerlingen terug te dringen, komt er meer ruimte voor flexibiliteit, maatwerk en preventie in het onderwijs.

  • Vooral jongeren bewegen te weinig

    Nieuws uit het jeugdveld

    Volgens het RIVM voldoen steeds minder Nederlanders aan de beweegrichtlijnen. Vooral jongeren bewegen te weinig.