149 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 149

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • 'Wat is een goede schermtijd?'

    Nieuws van het NJi

    Veel ouders zitten ermee: wat is een goede schermtijd voor hun kind? Nick van Hummel geeft antwoord.

  • Jongere mist online betrokkenheid ouder

    Nieuws uit het jeugdveld

    Veel kinderen en jongeren missen actieve interesse van hun ouders in hun online leven. Dat blijkt uit onderzoek van de Kinderombudsman.

  • Influencerregels beschermen jeugd niet

    Nieuws uit het jeugdveld

    De huidige regels voor influencermarketing bieden onvoldoende bescherming voor kinderen en jongeren, blijkt uit onderzoek.