Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.
30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.
Steeds meer ouders vragen om financiële hulp om de schoolspullen voor hun kinderen te betalen, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
Jongeren hebben vaker dan ooit tevoren betaald werk. Dat helpt hen om een start te maken in de samenleving, zegt Hannes van de Ven.