Child Behavior Checklist (CBCL)
InstrumentDe CBCL is een diagnostisch instrument om probleemgedrag en vaardigheden van kinderen/jongeren te kwantificeren.
De CBCL is een diagnostisch instrument om probleemgedrag en vaardigheden van kinderen/jongeren te kwantificeren.
Met de BRIEF-2 Vragenlijst executieve functies kan men het gedrag van kinderen in de thuis- of schoolomgeving beoordelen.
De SDQ meet psychosociale problemen en sterke kanten van het kind en de invloed daarvan op het dagelijks functioneren.
De (C-)TRF is de versie van de CBCL die leerkracht of leidster kan invullen. De vragenlijst geeft inzicht in het gedrag van het kind of de jongere.
De BSA is een instrument waarmee het sociaal aanpassingsvermogen bij kinderen en jongeren in kaart kan worden gebracht.
Als kind heb je het recht om je mening te geven in beslissingen die jou aangaan. Op deze pagina lees je tips en ervaringen van andere jongeren.
Nederland werkt toe naar inclusief onderwijs in 2035, waar iedere leerling dezelfde kansen krijgt. Lees de ervaringen van Nils, Lucas en Joy.
Wie de ondersteuning op school betaalt is niet altijd even helder. Wat betaalt het onderwijs en wat betaalt de gemeente?
Bij kinderen die zwaardere ondersteuning nodig hebben, zijn de ouders vaak niet tevreden over de onderwijskwaliteit.
Gemeenten die vroeg keuzes maken op het gebied van sturing, beleid en inrichting hebben beter zicht op de uitgaven.