47 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 47

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Denken + Doen = Durven

    Interventie

    Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • WRITEjunior

    Interventie

    Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Cool Little Kids

    Interventie

    Cool Little Kids is gericht op ouders van verlegen of angstgevoelige peuters en kleuters.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    3 tot en met 5 jaar
  • Schooladvies: 'Adviseer optimistisch'

    Nieuws van het NJi

    Groep 8 krijgt in januari het voorlopige schooladvies voor voortgezet onderwijs. Fatima-Zohra Charki: 'Adviseer optimistisch.'

  • Te weinig gym op een derde basisscholen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.

  • Minder kinderen fietsen naar school

    Nieuws uit het jeugdveld

    Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.

  • Leerlingaantal brede brugklas stabiel

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal leerlingen dat naar een gemengde brugklas gaat, is de laatste jaren zo goed als gelijk gebleven, blijkt uit onderzoek.

  • Bijles vergroot onderwijskloof

    Nieuws uit het jeugdveld

    Scholieren uit rijkere gemeenten presteren beter dan kinderen uit armere gezinnen. Dit komt doordat meer kinderen betaalde bijles krijgen.