53 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 53

  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Schooladvies: 'Adviseer optimistisch'

    Nieuws van het NJi

    Groep 8 krijgt in januari het voorlopige schooladvies voor voortgezet onderwijs. Fatima-Zohra Charki: 'Adviseer optimistisch.'

  • Te weinig gym op een derde basisscholen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.

  • Minder kinderen fietsen naar school

    Nieuws uit het jeugdveld

    Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.

  • Leerlingaantal brede brugklas stabiel

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal leerlingen dat naar een gemengde brugklas gaat, is de laatste jaren zo goed als gelijk gebleven, blijkt uit onderzoek.

  • Bijles vergroot onderwijskloof

    Nieuws uit het jeugdveld

    Scholieren uit rijkere gemeenten presteren beter dan kinderen uit armere gezinnen. Dit komt doordat meer kinderen betaalde bijles krijgen.