147 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 147

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Tijdlijn geeft inzicht in gesloten jeugdhulp

    Nieuws van het NJi

    In de tijdlijn Ontstaan en afbouw van de gesloten jeugdhulp staat een overzicht van de ontwikkelingen die leidden tot de huidige gesloten jeugdhulp.

  • 'Wat is een goede schermtijd?'

    Nieuws van het NJi

    Veel ouders zitten ermee: wat is een goede schermtijd voor hun kind? Nick van Hummel geeft antwoord.

  • Jongere mist online betrokkenheid ouder

    Nieuws uit het jeugdveld

    Veel kinderen en jongeren missen actieve interesse van hun ouders in hun online leven. Dat blijkt uit onderzoek van de Kinderombudsman.