Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Stel geen absolute leeftijdsgrens in voor het gebruik van sociale media, maar pak de aspecten aan die voor jongeren schadelijk zijn.
Veel ouders zitten ermee: wat is een goede schermtijd voor hun kind? Nick van Hummel geeft antwoord.
44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.
Veel kinderen en jongeren missen actieve interesse van hun ouders in hun online leven. Dat blijkt uit onderzoek van de Kinderombudsman.
Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.
Tijdens de Week van de Mediawijsheid gaat het onder meer over schermtijd. Lees hier welke informatie het NJi biedt over dit onderwerp.