ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Groep 8 krijgt in januari het voorlopige schooladvies voor voortgezet onderwijs. Fatima-Zohra Charki: 'Adviseer optimistisch.'
Het aantal leerlingen dat naar een gemengde brugklas gaat, is de laatste jaren zo goed als gelijk gebleven, blijkt uit onderzoek.
Scholieren uit rijkere gemeenten presteren beter dan kinderen uit armere gezinnen. Dit komt doordat meer kinderen betaalde bijles krijgen.
Hogescholen en universiteiten moeten hun selectieprocedures eerlijker maken om kansengelijkheid te bevorderen, aldus minister Dijkgraaf.
Vooringenomenheid, vooroordelen en discriminatie kunnen een rol spelen bij het schooladvies in het basisonderwijs.
Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.
Het aanpakken van kansenongelijkheid in het onderwijs vaak complex, maar zeker niet onmogelijk, vertelt NJi-onderzoeker Fatima-Zohra Charki.
Tot nu toe meldden 421 gedupeerde ouders en kinderen die door de toeslagenaffaire te maken kregen met een uithuisplaatsing zich aan bij het Ondersteuningsteam.