Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.
Jongeren tussen 18 en 25 jaar vinden zichzelf minder klimaatbewust dan oudere leeftijdsgroepen zichzelf vinden, blijkt uit CBS-cijfers.
Volgens het RIVM voldoen steeds minder Nederlanders aan de beweegrichtlijnen. Vooral jongeren bewegen te weinig.
Ali Karataş van het NJi luisterde de podcastaflevering over klimaatverandering. Zijn oproep: blijf met elkaar in gesprek en zoek de verbinding.