Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.
Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.
Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.
Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.