Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
Om het welbevinden en de integratie van jonge vluchtelingen in het Nederlandse basisonderwijs te verbeteren, is een traumasensitieve aanpak essentieel.
De omstandigheden waarin alleenstaande minderjarige asielzoekers worden opgevangen zijn 'schrijnend', aldus de staatssecretaris voor Asiel.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.
Een nieuwe wet maakt het vanaf nu mogelijk om leerplichtige nieuwkomers in Nederland eerder onderwijs te geven. Dat meldt OCW.
In het rapport 'Polarisatie onder jongeren door de ogen van jeugdprofessionals' delen jeugdprofessionals hun ervaringen rond polarisatie.