85 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 85

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Triple P niveau 3

    Interventie

    Triple P niveau 3 is een training voor ouders van 0- tot 18-jarigen met opvoedvragen die advies of vaardigheidstraining willen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Grip op je dip

    Interventie

    Gripopjedip is een online groepscursus voor jongeren met depressieve klachten, gebaseerd op cognitieve gedragstherapie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Basic Trust-methode

    Interventie

    Voor kinderen met gedrags- of emotionele problemen en hun opvoeders, waarbij ook sprake is van problemen in de gehechtheidsrelatie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 17 jaar
  • Kaleidoscoop

    Interventie

    Kaleidoscoop is een educatief programma om de onderwijskansen van kinderen in achterstandssituaties te vergroten.

  • Modelinterventie schooltuinieren

    Interventie

    Deze interventie helpt kinderen bij het ontwikkelen van duurzame voedingsgewoonten, meer respect voor de natuur en persoonlijke groei.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Peuter in Zicht

    Interventie

    Peuter in Zicht is een laagdrempelige groepscursus om de opvoedvaardigheden van ouders van peuters te versterken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    1 tot en met 4 jaar
  • SPARK

    Interventie

    SPARK is een methode om vroeg opvoed- en opgroeiproblemen bij kinderen en ouders te signaleren in de jeugdgezondheidszorg.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    -1 tot en met 5 jaar