244 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 244

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Denken + Doen = Durven

    Interventie

    Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • Cool Little Kids

    Interventie

    Cool Little Kids is gericht op ouders van verlegen of angstgevoelige peuters en kleuters.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    3 tot en met 5 jaar
  • Kinderen uit de Knel

    Interventie

    Kinderen uit de Knel is een therapie voor gescheiden, ruziënde ouders en kinderen die hierdoor stress hebben.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Je bibbers de baas

    Interventie

    'Je bibbers de baas' is een groepsbehandeling voor kinderen met faalangst in de bovenbouw van het basisonderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 12 jaar
  • Jongeren vragen meer ruimte voor sport

    Nieuws uit het jeugdveld

    44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.

  • Jongere in groeikern vaak slechter af

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.

  • Ouders minst tevreden met kinderopvang

    Nieuws uit het jeugdveld

    Ouders geven Nederland een 6,6 voor gezinsvriendelijkheid. Ze zijn het minst tevreden over de kinderopvang en het ouderschapsverlof.

  • De waarde van de pedagogische basis

    Publicatie

    In deze studie biedt het NJi een overzicht van de potentiële effecten van een sterke pedagogische basis op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.