128 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 128

  • SuperFIT

    Interventie

    SuperFIT is erop gericht om bij peuters gezonde voeding te bevorderen, zittend gedrag te verminderen en beweging te stimuleren.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • Jonge Beweeghelden

    Interventie

    Jonge Beweeghelden (JBH) is een interventie die zich richt op het verbeteren van de motorische vaardigheden bij kinderen van 2 tot 4 jaar.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Minder emotionele problemen na kinderopvang

    Nieuws uit het jeugdveld

    Opvang in een kinderdagverblijf heeft een klein gunstig effect op latere emotionele problemen bij kinderen. Informele opvang heeft juist een klein ongunstig effect.

  • Kabinet stelt extra eisen aan gastouders

    Nieuws uit het jeugdveld

    Extra eisen moeten de kwaliteit van de gastouderopvang verbeteren. Daarover heeft het kabinet op 1 maart een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer gestuurd.

  • Schoolrapport niet vrij van vooroordelen

    Nieuws uit het jeugdveld

    Witte meisjes krijgen meer positieve opmerkingen van hun leerkracht op hun rapport dan witte jongens en kinderen met een migratieachtergrond.