Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Deze publicatie laat zien welke randvoorwaarden essentieel zijn voor een succesvol jeugdbeleid op de lange termijn.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, die toezicht houdt op de ombouw van JeugdzorgPlus, vindt dat dit nog niet goed gaat.
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.
Stop met vingerwijzen naar de overheid, neem samen de verantwoordelijkheid voor de jeugdzorg. Dat is de oproep van Tom van Yperen in de Mulock Houwer-lezing.