Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Deze publicatie laat zien welke randvoorwaarden essentieel zijn voor een succesvol jeugdbeleid op de lange termijn.
Een derde van de basisscholen haalt de wettelijke norm van minimaal 90 minuten gym per week niet. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut.
Nederlandse kinderen gaan steeds minder vaak op de fiets naar school. De Fietsersbond vindt deze ontwikkeling zorgelijk en organiseert daarom activiteiten om fietsen te stimuleren.
Het schrijven van een beleidsplan voor jeugd kan ingewikkeld zijn. Deze checklist is bedoeld om hierbij te helpen.
Volgens het RIVM voldoen steeds minder Nederlanders aan de beweegrichtlijnen. Vooral jongeren bewegen te weinig.
Gemeenten laten de de doelmatigheid van hun jeugdhulpbeleid vaak onderzoeken door de lokale rekenkamers. Wat zijn hun bevindingen en aanbevelingen?