47 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 47

  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • Tijd voor Toontje

    Interventie

    Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 10 jaar
  • Veerkracht

    Interventie

    Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • EVA-Zahir

    Interventie

    EVA-Zahir is een 7x24 uursprogramma voor meisjes die vluchten voor eergerelateerd geweld door familie.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Amigo's

    Interventie

    Amigo's zijn hulpverleners die op school met kinderen werken aan het verminderen van psychosociale problemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 13 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Schooladvies: 'Adviseer optimistisch'

    Nieuws van het NJi

    Groep 8 krijgt in januari het voorlopige schooladvies voor voortgezet onderwijs. Fatima-Zohra Charki: 'Adviseer optimistisch.'

  • Leerlingaantal brede brugklas stabiel

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal leerlingen dat naar een gemengde brugklas gaat, is de laatste jaren zo goed als gelijk gebleven, blijkt uit onderzoek.

  • Bijles vergroot onderwijskloof

    Nieuws uit het jeugdveld

    Scholieren uit rijkere gemeenten presteren beter dan kinderen uit armere gezinnen. Dit komt doordat meer kinderen betaalde bijles krijgen.