Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
De interventie STOP4-7 is voor kinderen van 4 tot 7 met ernstige gedragsproblemen, zoals antisociaal gedrag.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Doel van FAST is bij jongeren recidive van probleemgedrag met antisociaal of grensoverschrijdend gedrag te verminderen of te voorkomen.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
De interventie TOPs! zijn wekelijkse bijeenkomsten voor jongeren die delinquent gedrag vertonen.
De training TACt is gericht op het verminderen of voorkomen van antisociaal gedrag. TACt Plus is een variant voor jongeren met een beperking.