Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
BPTG-G is een gedragstherapeutische groepstraining voor ouders van kinderen met ADHD en gedragsproblemen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.
Het Join Us programma heeft tot doel eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. Door jongeren voldoende sociaal redzaam te maken, kunnen zij hun eigen netwerk opbouwen en behouden.
Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.
De Semmi-training is gericht op het verminderen van sociale problemen bij leerlingen in de bovenbouw van het basisonderwijs.
Aan de hand van video-opnamen analyseert een hulpverlener samen met de ouders de interactie tussen ouders en de kinderen.