124 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 124

  • Bereslim – digitale prentenboeken in de vve

    Interventie

    Bereslim – digitale prentenboeken in de vve vergroot de woordenschat en het verhaalbegrip in het Nederlands van kinderen tussen 2 en 7 jaar.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    3 tot en met 6 jaar
  • VoorleesExpress

    Interventie

    Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme thuisomgeving.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 8 jaar
  • Jules voor TOS

    Interventie

    De interventie Jules voor TOS richt zich op jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het doel is het verminderen of opheffen van de TOS.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Methodiek TOS

    Interventie

    De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • BoekStart/BoekenPret

    Interventie

    De interventie streeft ernaar de leescultuur van kinderen te bevorderen om hun taalontwikkeling en leesgedrag te stimuleren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • LOGO3000

    Interventie

    LOGO3000 heeft als doel dat alle kinderen drieduizend basiswoorden kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Kwink

    Interventie

    Kwink is een preventieve interventie in het primair onderwijs om van de klas een positieve groep te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • JOIN us

    Interventie

    JOIN us is een aanpak ter preventie van pesten en richt zich op het creëren van een saamhorige klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • De superheldenaanpak

    Interventie

    De superheldenaanpak is een preventieve aanpak om sociale vaardigheden van basisschoolleerlingen en het groepsklimaat in de klas te verbeteren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar