Sociaal-Emotionele Vragenlijst (SEV)
InstrumentDe SEV meet in hoeverre kinderen problemen vertonen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
De SEV meet in hoeverre kinderen problemen vertonen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
De CBCL is een diagnostisch instrument om probleemgedrag en vaardigheden van kinderen/jongeren te kwantificeren.
De K-SADS-PL is een interview dat gebruikt kan worden om verschillende stoornissen te diagnosticeren bij kinderen van 6 tot 18 jaar.
De Youth Self Report (YSR) is een vragenlijst waarop jongeren vragen beantwoorden over hun vaardigheden en emotionele en gedragsproblemen.
Met de BRIEF-2 Vragenlijst executieve functies kan men het gedrag van kinderen in de thuis- of schoolomgeving beoordelen.
De SDQ meet psychosociale problemen en sterke kanten van het kind en de invloed daarvan op het dagelijks functioneren.
De (C-)TRF is de versie van de CBCL die leerkracht of leidster kan invullen. De vragenlijst geeft inzicht in het gedrag van het kind of de jongere.
Zorghoeve Kakelbont is een plek voor mensen met sociaal-emotionele uitdagingen. Voor mbo-jongeren is er een speciaal traject. Bekijk dit praktijkvoorbeeld.
Nederland werkt toe naar inclusief onderwijs in 2035, waar iedere leerling dezelfde kansen krijgt. Lees de ervaringen van Nils, Lucas en Joy.
Bij kinderen die zwaardere ondersteuning nodig hebben, zijn de ouders vaak niet tevreden over de onderwijskwaliteit.