ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.
In het schooljaar 2022/2023 waren er in Nederland naar schatting 70.000 thuiszitters: leerlingen die drie maanden of langer niet naar school gaan.
Het aantal jongeren dat online radicaliseert, neemt toe. Dat signaleren de Raad voor de kinderbescherming en het Openbaar Ministerie.
De focus van deze richtlijn ligt op een preventieve aanpak van 'zorgwekkende radicalisering die kan leiden tot extremistisch geweld'.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Goede samenwerking tussen ouders, leerkrachten en andere jeugdprofessionals bevordert de ontwikkeling van kinderen. Deze toolkit helpt je daarbij.
Zet structureel geld in voor meer samenhang tussen onderwijs en zorg, adviseert het Platform Perspectief Jongeren.
In het rapport 'Polarisatie onder jongeren door de ogen van jeugdprofessionals' delen jeugdprofessionals hun ervaringen rond polarisatie.