De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.
Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.
'Vrij buiten spelen helpt kinderen om hun sociale vaardigheden te ontwikkelen', zegt Marielle Balledux.
Ruim 1 op de 10 ouders heeft te maken met een stapeling van zorgen of problemen op ten minste 3 levensdomeinen, aldus het SCP.