254 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 254

  • Samen Leren

    Interventie

    Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Beter Bij de Les

    Interventie

    Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 12 jaar
  • Fit en Vaardig op school

    Interventie

    Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 11 jaar
  • YETS

    Interventie

    YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Jongeren vragen meer ruimte voor sport

    Nieuws uit het jeugdveld

    44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.

  • Jongere in groeikern vaak slechter af

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.

  • Ouders minst tevreden met kinderopvang

    Nieuws uit het jeugdveld

    Ouders geven Nederland een 6,6 voor gezinsvriendelijkheid. Ze zijn het minst tevreden over de kinderopvang en het ouderschapsverlof.

  • De waarde van de pedagogische basis

    Publicatie

    In deze studie biedt het NJi een overzicht van de potentiële effecten van een sterke pedagogische basis op de ontwikkeling van kinderen en jongeren.