66 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 66

  • WRITEjunior

    Interventie

    Deze schrijftherapie is bedoeld voor kinderen en adolescenten die kampen met posttraumatische klachten na een ingrijpende gebeurtenis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Traumagerichte Cognitieve Gedragstherapie

    Interventie

    Traumagerichte Cognitieve Gedragstherapie is een behandeling voor traumagerelateerde stoornissen en traumatische rouw.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 17 jaar
  • Tijd voor Toontje

    Interventie

    Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 10 jaar
  • Veerkracht

    Interventie

    Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Zorgen voor getraumatiseerde kinderen

    Interventie

    Zorgen voor getraumatiseerde kinderen is een training voor opvoeders van een getraumatiseerd kind.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Jongeren vragen meer ruimte voor sport

    Nieuws uit het jeugdveld

    44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.

  • Schooladvies: 'Adviseer optimistisch'

    Nieuws van het NJi

    Groep 8 krijgt in januari het voorlopige schooladvies voor voortgezet onderwijs. Fatima-Zohra Charki: 'Adviseer optimistisch.'

  • Leerlingaantal brede brugklas stabiel

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal leerlingen dat naar een gemengde brugklas gaat, is de laatste jaren zo goed als gelijk gebleven, blijkt uit onderzoek.

  • Bijles vergroot onderwijskloof

    Nieuws uit het jeugdveld

    Scholieren uit rijkere gemeenten presteren beter dan kinderen uit armere gezinnen. Dit komt doordat meer kinderen betaalde bijles krijgen.