Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Deze publicatie laat zien welke randvoorwaarden essentieel zijn voor een succesvol jeugdbeleid op de lange termijn.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
Het schrijven van een beleidsplan voor jeugd kan ingewikkeld zijn. Deze checklist is bedoeld om hierbij te helpen.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.
Gemeenten laten de de doelmatigheid van hun jeugdhulpbeleid vaak onderzoeken door de lokale rekenkamers. Wat zijn hun bevindingen en aanbevelingen?
In het rapport 'Polarisatie onder jongeren door de ogen van jeugdprofessionals' delen jeugdprofessionals hun ervaringen rond polarisatie.