19 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 19

  • Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)

    Interventie

    Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Kanjertraining

    Interventie

    De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Plezier op school

    Interventie

    Plezier op school is een cursus voor brugklassers die problemen hadden met leeftijdgenoten op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • Triple P niveau 3

    Interventie

    Triple P niveau 3 is een training voor ouders van 0- tot 18-jarigen met opvoedvragen die advies of vaardigheidstraining willen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Basic Trust-methode

    Interventie

    Voor kinderen met gedrags- of emotionele problemen en hun opvoeders, waarbij ook sprake is van problemen in de gehechtheidsrelatie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 17 jaar
  • Move a-Head 1+1=3

    Interventie

    Move a-Head 1+1=3 is een interventie gericht op het bevorderen van sociaal-emotioneel vaardig gedrag bij bassischoolkinderen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Join Us programma

    Interventie

    Het Join Us programma heeft tot doel eenzaamheid bij jongeren aan te pakken. Door jongeren voldoende sociaal redzaam te maken, kunnen zij hun eigen netwerk opbouwen en behouden.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 25 jaar
  • Schooljudo

    Interventie

    Schooljudo is ontwikkeld om bij te dragen aan de fysieke en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen en aan de groepsdynamiek in de klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Semmi-training

    Interventie

    De Semmi-training is gericht op het verminderen van sociale problemen bij leerlingen in de bovenbouw van het basisonderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 12 jaar