72 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 72

  • Tijd voor Toontje

    Interventie

    Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 10 jaar
  • Veerkracht

    Interventie

    Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • EVA-Zahir

    Interventie

    EVA-Zahir is een 7x24 uursprogramma voor meisjes die vluchten voor eergerelateerd geweld door familie.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Kwink

    Interventie

    Kwink is een preventieve interventie in het primair onderwijs om van de klas een positieve groep te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • JOIN us

    Interventie

    JOIN us is een aanpak ter preventie van pesten en richt zich op het creëren van een saamhorige klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • De superheldenaanpak

    Interventie

    De superheldenaanpak is een preventieve aanpak om sociale vaardigheden van basisschoolleerlingen en het groepsklimaat in de klas te verbeteren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Mentaal gezond blijven in coronatijd

    Nieuws van het NJi

    Laat mentale gezondheid even zwaar wegen als fysieke gezondheid, en kies voor maatwerk bij coronamaatregelen, zeggen jongeren en onderzoekers.

  • Meer jongeren kregen psychische klachten

    Nieuws uit het jeugdveld

    Vergeleken met voorgaande jaren hadden meer jongeren tussen 12 en 25 jaar in 2021 psychische klachten. Dat blijkt uit de CBS Gezondheidsenquête.

  • NJi onderzoekt impact corona op studenten

    Nieuws van het NJi

    Corona heeft op twee verschillende manieren het leven van studenten beïnvloed. Sommigen gingen extra hard studeren, terwijl anderen juist meer hun motivatie verloren.