De Jeugdkantine | 9. Prestatiedruk
Deze aflevering van De Jeugdkantine gaat over prestatiedruk, met de stelling: We moeten terug naar de zesjescultuur. Presentatoren Nienke de la Rive Box en Rida Deraoui gaan hierover in gesprek met Gonneke Stevens, hoogleraar jongerenwelzijn aan de Universiteit Utrecht, en Pjotr, rapper en acteur. Ook jongeren op straat geven hun mening. Luister je mee?
Luister naar de podcast
We vragen je eerst toestemming voor het plaatsen van marketingcookies door derden om dit onderdeel te kunnen tonen.
Of luister in je favoriete podcastapp
Interview: 'Neem signalen van jongeren serieus'
Lees ook het interview met Anita Kraak. Volgens haar is de prestatiedruk een symptoom van de huidige samenleving. 'De balans is zoek. We moeten het idee dat alles maakbaar is loslaten en accepteren dat de toekomst ook onzeker is.'
Bekijk de video
Video bekijken? Dan vragen we je eerst toestemming te geven voor het plaatsen van marketingcookies door derden. Of bekijk de video via https://youtu.be/F-iDxZJKg08
Videobeschrijving
Aflevering 9 van De Jeugdkantine: Prestatiedruk
Vragen over De Jeugdkantine?
Heb je vragen over De Jeugdkantine? Stuur dan een mail naar podcast@nji.nl.
Lees ook
-
Hoe ga je om met prestatiedruk?
Hoe ga je om met prestatiedruk?Voor wieJongerenRaak je soms overspoeld door gedachtes die je onrustig maken? Veel jongeren ervaren regelmatig prestatiedruk. Hoe ga je daarmee om?
-
Omgaan met prestatiedruk
Omgaan met prestatiedrukVoor wieOudersHet leven van jongeren draait steeds meer om het nastreven van perfectie. Ze worstelen met prestatiedruk. Wat kun je als ouder doen?
-
Verminderen van prestatiedruk in het onderwijs
Verminderen van prestatiedruk in het onderwijsVoor wieProfessionalsKinderen en jongeren ervaren steeds vaker stress door school. Wat kun je als professional doen om de prestatiedruk te verminderen?
-
Cijfers over prestatiedruk
Cijfers over prestatiedrukVoor wieProfessionalsBeleidsmakersHoeveel kinderen en jongeren hebben last van prestatiedruk door school of werk? Op deze pagina lees je de cijfers.