Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
InterventieHet Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.
BPTG-G is een gedragstherapeutische groepstraining voor ouders van kinderen met ADHD en gedragsproblemen.
De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.
Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.
De interventie STOP4-7 is voor kinderen van 4 tot 7 met ernstige gedragsproblemen, zoals antisociaal gedrag.
School-Wide Positive Behavior Support is gericht op het bevorderen van sociaal gedrag bij leerlingen in het onderwijs.
VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.
Doel van FAST is bij jongeren recidive van probleemgedrag met antisociaal of grensoverschrijdend gedrag te verminderen of te voorkomen.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.