Context, interventie, mechanismen en outcome
Mbo-studenten kunnen soms wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geeft dit een impuls door samen te werken met partners uit de hulpverlening, onderwijs en het bedrijfsleven. Hoe ze dat doen, beschrijven we in een serie inspirerende voorbeelden.
In dit voorbeeld is de aanpak 'School als Werkplaats' van het Friesland College beschreven. Een deel van de studenten, vooral op mbo-niveau 1 en 2, heeft problemen op een of meerdere andere leefdomeinen dan school. De laagdrempelige aanpak van 'School als Werkplaats' zorgt ervoor dat studenten vroegtijdig ondersteuning krijgen zodat ze zich op school op hun opleiding kunnen richten. Jeugdzorgmedewerkers en gemeenten werken hierbij samen met de ondersteuningsmedewerkers vanuit de opleiding.
Dit voorbeeld is beschreven aan de hand van de CIMO-methode. Hierbij is gekeken naar de context, de interventie, de werkzame mechanismen en de resultaten van de interventie.
- Titel:
- School als Werkplaats - Friesland College. Context, interventie, mechanismen en outcome
- Auteur:
- NJi, ECBO
- Jaar van uitgave:
- Omvang:
- 16 pagina's
- Downloads of bestelmogelijkheid: