Context, interventie, mechanismen en outcome
Mbo-studenten kunnen soms wat extra hulp gebruiken om hun opleiding succesvol af te ronden. Een aantal mbo-instellingen geeft dit een impuls door samen te werken met partners uit de hulpverlening, onderwijs en het bedrijfsleven. Hoe ze dat doen, beschrijven we in een serie inspirerende voorbeelden.
In dit praktijkvoorbeeld is de aanpak 'Klas als Werkplaats' van de mbo-instelling Albeda beschreven. Bij deze aanpak hebben klassen niet alleen een studieloopbaanbegeleider, maar ook een 'Klas als Werkplaats'-medewerker, een zogenaamde KAW'er. Dit is een hulpverlener of jongerenwerker die samenwerkt met de studieloopbaanbegeleider. Zo kunnen studenten gemakkelijk terecht met hun vragen en zorgen, waardoor vroegtijdig de nodige hulp en ondersteuning kan worden geboden.
Het voorbeeld is beschreven aan de hand van de CIMO-methode. Hierbij is gekeken naar de context, de interventie, de werkzame mechanismen en de resultaten van de interventie.
- Titel:
- Klas als Werkplaats - Albeda. Context, interventie, mechanismen en outcome
- Auteur:
- NJi, ECBO
- Jaar van uitgave:
- Omvang:
- 22 pagina's
- Downloads of bestelmogelijkheid: