Fasen van zelfregulatie als indicatoren voor in-, door- en uitstroom van zmolk-leerlingen in onderwijs-zorgarrangementen

De observatielijst Zelfregulatie in het Onderwijs (ZO!) brengt het ontwikkelingsniveau van een leerling op het gebied van zelfregulatie in kaart). In dit document gebruiken we de vier fasen van de ZO! als indicatoren voor deelname aan een onderwijs-zorgarrangement voor zmolk-leerlingen. We beschrijven hoe de ZO! ingezet kan worden om binnen onderwijs-zorgarrangementen aan de instroom, doorstroom en uitstroom van leerlingen te werken. Hiermee leggen we de basis voor een planmatige aanpak van het aanleren van zelfregulatie bij leerlingen met een (L)VB en ernstige gedrags- en psychiatrische problematiek.

Titel: 
Fasen van zelfregulatie als indicatoren voor in-, door- en uitstroom van zmolk-leerlingen in onderwijs-zorgarrangementen
Auteur: 
Nederlands Jeugdinstituut
Jaar van uitgave: 
Omvang: 
32 pagina's
Downloads of bestelmogelijkheid: 

Download de publicatie

omslag Fasen van zelfregulatie als indicatoren voor in-, door- en uitstroom van zmolk-leerlingen in onderwijs-zorgarrangementen