24 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 24

  • Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)

    Interventie

    Het Programma Alternatieve Denkstrategieën is een preventieprogramma waarmee scholen gedragsproblemen kunnen voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Kanjertraining

    Interventie

    De Kanjertraining is gericht op het voorkomen of verminderen van sociale problemen en het bevorderen van welbevinden op school.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Bereslim – digitale prentenboeken in de vve

    Interventie

    Bereslim – digitale prentenboeken in de vve vergroot de woordenschat en het verhaalbegrip in het Nederlands van kinderen tussen 2 en 7 jaar.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    3 tot en met 6 jaar
  • Sociale Vaardigheden op Maat

    Interventie

    Sociale Vaardigheden op Maat richt zich op het vergroten van sociale vaardigheden en problemen te verminderen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    15 tot en met 21 jaar
  • School-Wide Positive Behavior Support

    Interventie

    School-Wide Positive Behavior Support is gericht op het bevorderen van sociaal gedrag bij leerlingen in het onderwijs.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    5 tot en met 17 jaar
  • VIPP-AUTI

    Interventie

    VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • VoorleesExpress

    Interventie

    Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme thuisomgeving.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 8 jaar
  • De Vreedzame School

    Interventie

    De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Levensvaardigheden

    Interventie

    Levensvaardigheden is een lesprogramma in het voortgezet onderwijs voor het aanleren van sociale en emotionele competenties.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    13 tot en met 17 jaar
  • Jules voor TOS

    Interventie

    De interventie Jules voor TOS richt zich op jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het doel is het verminderen of opheffen van de TOS.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar