Hoe creëer je een onderzoeks- en verbetercultuur?

Live interview

Tijdens deze bijeenkomst ga je in gesprek over het bouwen aan een verbetercultuur met Tessa Brummelkamp van Stichting leerKRACHT. Er is ruimte voor vragen.

Datum: 
Plaats: 

Online

Organisator: 
Stichting leerKRACHT, Platform Vakmanschap Jeugdprofessionals
Tijd: 
12.00 - 13.00 uur
Kosten: 
Gratis
Website: 
Vakmanschap.1sociaaldomein.nl
Details-omschrijving: 

Om je te kunnen aanmelden, moet je je eerst registreren bij de community van Platform Vakmanschap.

Aanmelden

Beschrijving

Met de leerKRACHT-aanpak ondersteunt Stichting leerKRACHT scholen in het bouwen aan een onderzoeks- en verbetercultuur. Door een live interview, met ruimte voor vragen van jou als deelnemer, kom je in dit webinar alles te weten over de good practice van Stichting leerKRACHT. Je leert meer over wat zij onder een verbetercultuur verstaan, hoe jij van hun methodiek kunt leren en wat je zelf kunt toepassen in jouw eigen school of organisatie.

Vragen die aan bod komen tijdens dit interview:

  • Waarom werkt de leerKRACHT-aanpak?
  • Wat komt er kijken bij het creëren van een onderzoeks- en verbetercultuur?
  • Welke stap kan jij morgen als eerste zetten bij het creëren van een onderzoeks- en verbetercultuur in jouw school of organisatie?
  • Hoe ga je om met uitdagingen en weerstand tijdens het verbetertraject?

Voor wie?

Dit webinar is voor alle managers, beleidsmakers en professionals die werken met kinderen, jongeren en ouders en die een hart hebben voor samen leren tijdens het dagelijkse werk en het bouwen aan een verbetercultuur.

Over Stichting leerKRACHT

Met de leerKRACHT-aanpak werk je als lerarenteam aan het verbeteren van het onderwijs. Je maakt in kleine stapjes het onderwijs steeds beter en leert van elkaar. Vier belangrijke speerpunten van de leerKRACHT-aanpak:

  • Eigen thema's. De verbeterthema's, doelen en acties bepaal je als school zelf.
  • Kennis en onderzoek. Je leert van je collega's en maakt gebruik van schooldata en onderzoek. 
  • Tijd voor kwaliteit. Door structureel tijd vrij te maken om te samen te verbeteren, zorg je voor duurzame verbetering voor de leerling of student.
  • Kleine succesvolle teams. Je werkt in kleine, hechte teams, waarin je samen steeds sterker wordt.

Over Tessa Brummelkamp

Tessa is programmateamleider en bestuurslid bij Stichting leerKRACHT. Al ruim elf jaar is ze hier actief om scholen te ondersteunen om een onderzoeks- en verbetercultuur te realiseren. Met een achtergrond in de psychologie wordt Tessa gedreven door gedragsverandering, maximale impact op de leerling en werkgeluk voor leraren. Zelf streeft ze in haar werk ook naar Elke Dag Samen Een Beetje Beter, het motto van Stichting leerKRACHT.

Vragen

Heb je vragen? Mail dan naar platform@nji.nl.