88 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 88

  • De Groeifabriek

    Interventie

    Groeifabriek richt zich op het verminderen van mentale problemen bij jongeren met een licht verstandelijke beperking.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • COMET

    Interventie

    COMET is een cognitief-gedragstherapeutische interventie voor kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    8 tot en met 24 jaar
  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Kopstoring

    Interventie

    Kopstoring is een preventieve online groepscursus voor jongeren met een ouder die psychische of verslavingsproblemen heeft.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • KopOpOuders

    Interventie

    KopOpOuders is een online groepscursus en individuele online zelfhulp voor opvoedsteun aan ouders met psychische of verslavingsproblemen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    1 tot en met 18 jaar
  • Piep zei de muis

    Interventie

    Deze interventie is gericht op kinderen die opgroeien met spanning en stress als gevolg van ziekte, psychosociale, psychische of verslavingsproblemen in het gezin.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 8 jaar
  • Zorg over online radicaliserende jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal jongeren dat online radicaliseert, neemt toe. Dat signaleren de Raad voor de kinderbescherming en het Openbaar Ministerie.

  • Richtlijn Radicalisering

    Richtlijn

    De focus van deze richtlijn ligt op een preventieve aanpak van 'zorgwekkende radicalisering die kan leiden tot extremistisch geweld'.

  • Zingeving in de psychische hulpverlening

    Richtlijn

    Deze zorgstandaard geeft professionals, patiënten en hun naasten handvatten waarmee zij het gesprek over zingeving kunnen voeren tijdens de diagnostische fase en in de behandeling.