De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
De balans tussen werk, gezin en zorg is de grootste uitdaging voor Nederlandse ouders. Dat blijkt uit Staat van het Gezin, een peiling onder 3.026 grotendeels hbo- en wo-opgeleide ouders.
Er komt geen wettelijke regeling voor de inzet van een steunfiguur voor jongeren die te maken hebben met de jeugdzorg.
Vier op de tien vaders en moeders willen werk en zorg het liefst gelijk verdelen. Dat blijkt uit de CBS-Emancipatiemonitor.
Opvoedtraining voor moeders die in de gevangenis hebben gezeten, heeft een positief effect op de vrouwen zelf en hun kinderen.