123 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 123

  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Kwink

    Interventie

    Kwink is een preventieve interventie in het primair onderwijs om van de klas een positieve groep te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • JOIN us

    Interventie

    JOIN us is een aanpak ter preventie van pesten en richt zich op het creëren van een saamhorige klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • De superheldenaanpak

    Interventie

    De superheldenaanpak is een preventieve aanpak om sociale vaardigheden van basisschoolleerlingen en het groepsklimaat in de klas te verbeteren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Zorg over online radicaliserende jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal jongeren dat online radicaliseert, neemt toe. Dat signaleren de Raad voor de kinderbescherming en het Openbaar Ministerie.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.

  • Richtlijn Radicalisering

    Richtlijn

    De focus van deze richtlijn ligt op een preventieve aanpak van 'zorgwekkende radicalisering die kan leiden tot extremistisch geweld'.

  • Jongeren werken meer dan ooit

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongeren hebben vaker dan ooit tevoren betaald werk. Dat helpt hen om een start te maken in de samenleving, zegt Hannes van de Ven.