151 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 151

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Grip op je dip

    Interventie

    Gripopjedip is een online groepscursus voor jongeren met depressieve klachten, gebaseerd op cognitieve gedragstherapie.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    16 tot en met 25 jaar
  • Ouder-baby interventie

    Interventie

    De preventieve Ouder-baby interventie richt zich op depressieve moeders met een jong kind.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 1 jaar
  • ME-WE veerkrachttraining

    Interventie

    ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 18 jaar
  • Happyles

    Interventie

    Happyles is erop gericht de mentale fitheid van jongeren op het vmbo en mbo te versterken en depressieklachten te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    13 tot en met 25 jaar
  • Mentorlessen over stress

    Interventie

    Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Kinderen uit de Knel

    Interventie

    Kinderen uit de Knel is een therapie voor gescheiden, ruziënde ouders en kinderen die hierdoor stress hebben.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.