136 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 136

  • Bereslim – digitale prentenboeken in de vve

    Interventie

    Bereslim – digitale prentenboeken in de vve vergroot de woordenschat en het verhaalbegrip in het Nederlands van kinderen tussen 2 en 7 jaar.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    3 tot en met 6 jaar
  • VIPP-AUTI

    Interventie

    VIPP-AUTI bestaat uit zes huisbezoeken waarin video-opnames van ouder-kindinteracties met de ouders besproken worden.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • VoorleesExpress

    Interventie

    Interventie waarbij een vrijwilliger komt voorlezen bij kinderen van 2 tot 8 jaar, die opgroeien in een taalarme thuisomgeving.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    2 tot en met 8 jaar
  • Jules voor TOS

    Interventie

    De interventie Jules voor TOS richt zich op jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het doel is het verminderen of opheffen van de TOS.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • Methodiek TOS

    Interventie

    De Methodiek TOS is gericht op het stimuleren van de communicatie van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS).

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 4 jaar
  • BoekStart/BoekenPret

    Interventie

    De interventie streeft ernaar de leescultuur van kinderen te bevorderen om hun taalontwikkeling en leesgedrag te stimuleren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 6 jaar
  • LOGO3000

    Interventie

    LOGO3000 heeft als doel dat alle kinderen drieduizend basiswoorden kennen voordat ze naar groep 3 gaan.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    2 tot en met 6 jaar
  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.