91 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 91

  • Girls' Talk

    Interventie

    Girls' Talk is een groepsgericht programma voor meiden en is erop gericht hen relationeel en seksueel weerbaar te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 20 jaar
  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Kwink

    Interventie

    Kwink is een preventieve interventie in het primair onderwijs om van de klas een positieve groep te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Ken je grens

    Interventie

    Ken je grens is een individuele training om herhaling van off- en online seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Julia

    Interventie

    Julia is een hulpprogramma om een gezonde seksuele ontwikkeling te bevorderen bij meisjes die seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • JOIN us

    Interventie

    JOIN us is een aanpak ter preventie van pesten en richt zich op het creëren van een saamhorige klas.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    11 tot en met 13 jaar
  • De superheldenaanpak

    Interventie

    De superheldenaanpak is een preventieve aanpak om sociale vaardigheden van basisschoolleerlingen en het groepsklimaat in de klas te verbeteren.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 12 jaar
  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.