96 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 96

  • Tijd voor Toontje

    Interventie

    Tijd voor Toontje is een programma voor kinderen en hun moeders in de opvang die huiselijk geweld hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 10 jaar
  • Veerkracht

    Interventie

    Veerkracht is een interventie voor de begeleiding van kinderen die met hun ouders in de vrouwen- of de maatschappelijke opvang terechtkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    0 tot en met 18 jaar
  • Girls' Talk

    Interventie

    Girls' Talk is een groepsgericht programma voor meiden en is erop gericht hen relationeel en seksueel weerbaar te maken.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    14 tot en met 20 jaar
  • EVA-Zahir

    Interventie

    EVA-Zahir is een 7x24 uursprogramma voor meisjes die vluchten voor eergerelateerd geweld door familie.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Ken je grens

    Interventie

    Ken je grens is een individuele training om herhaling van off- en online seksueel grensoverschrijdend gedrag te voorkomen.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Julia

    Interventie

    Julia is een hulpprogramma om een gezonde seksuele ontwikkeling te bevorderen bij meisjes die seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 18 jaar
  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.