ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
In het schooljaar 2022/2023 waren er in Nederland naar schatting 70.000 thuiszitters: leerlingen die drie maanden of langer niet naar school gaan.
Wijkteams die ambulante ondersteuning bieden, helpen waarschijnlijk specialistische jeugdhulp te voorkomen, aldus een literatuurstudie.
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van wijkteams.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Goede samenwerking tussen ouders, leerkrachten en andere jeugdprofessionals bevordert de ontwikkeling van kinderen. Deze toolkit helpt je daarbij.
Zet structureel geld in voor meer samenhang tussen onderwijs en zorg, adviseert het Platform Perspectief Jongeren.
Om van lokale teams het fundament te maken voor een hervormde jeugdzorg en jeugdbescherming is op een aantal punten verbetering nodig.
In deze verkenning zet het NJi op een rij hoe een kleinschalige voorziening kan optrekken met school, ouders en hun kinderen.