De Vreedzame School
InterventieDe Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
De Vreedzame School richt zich op sociale competentie en democratisch burgerschap bij leerlingen op de basisschool.
Wereldmeiden MDT is ontwikkeld om via de maatschappelijke diensttijd sociale contacten te stimuleren tussen vluchtelingenmeiden met een verblijfsstatus en Nederlandse meiden.
Voorbereid op je Toekomst (voorheen VertrekTraining) is een vorm van begeleiding gericht op het toekomstperspectief van jongeren.
School2Care is een aanbod van onderwijs, zorg en begeleide vrije tijdsbesteding voor jongeren die nauwelijks nog naar school gaan.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
Een sportinterventie om schooluitval te verminderen, de kansen van jongeren te vergroten en hun zelfontplooiing te bevorderen.
Polarisatie raakt Nederlandse jongeren diep. 64 procent van hen vindt dat groepen mensen tegenover elkaar worden gezet.
In het schooljaar 2022/2023 waren er in Nederland naar schatting 70.000 thuiszitters: leerlingen die drie maanden of langer niet naar school gaan.
Naar aanleiding van de aflevering van De Jeugdkantine over polarisatie vertelt Hannes van de Ven hoe jongerenwerkers depolariserend werken.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?