351 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 351

  • Multisysteem Therapie (MST)

    Interventie

    Multisysteem Therapie (MST) is een intensieve gezinsbehandeling in de thuissituatie voor jongeren van 10 tot en met 18 jaar met ernstige gedragsproblemen en hun opvoeders.

    Erkend als: 
    Effectief volgens goede aanwijzingen
    Leeftijd: 
    10 tot en met 18 jaar
  • Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling (IAG)

    Interventie

    Een behandeling voor gezinnen met meervoudige en complexe problemen met het doel dat kinderen thuis blijven wonen of kunnen terugkeren.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 23 jaar
  • Families First

    Interventie

    Families First is intensieve crisishulp om gezinnen bij elkaar te houden en uithuisplaatsing van kinderen te voorkomen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens eerste aanwijzingen
    Leeftijd: 
    0 tot en met 17 jaar
  • Te veel verhuizingen na uithuisplaatsing

    Nieuws uit het jeugdveld

    Uit huis geplaatste jongeren moeten te vaak verhuizen van de ene plek naar de andere, blijkt uit onderzoek van Het Vergeten Kind.

  • Jongeren vragen meer ruimte voor sport

    Nieuws uit het jeugdveld

    44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.

  • Jongere in groeikern vaak slechter af

    Nieuws uit het jeugdveld

    Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.

  • Week tegen Armoede: Samen armoede bestrijden

    Nieuws van het NJi

    Van 14 tot en met 18 oktober vindt de Week tegen Armoede plaats. Volgens Ellen Donkers van het NJi is de week belangrijk om armoede zichtbaarder te maken.

  • Geldzorgen verhogen stress bij kinderen

    Nieuws uit het jeugdveld

    30 procent van de Nederlandse kinderen ervaart thuis stress, vooral door financiële zorgen. Dit heeft een sterke negatieve invloed op hun leerprestaties.