Samen Leren
InterventieSamen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Samen Leren richt zich op ouders van kinderen met achterblijvende schoolprestaties die wonen in achterstandswijken.
Basisschoolkinderen oefenen vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning en doel- en taakgericht gedrag.
Fit en Vaardig op school is een lesprogramma dat basisschoolleerlingen bewegend laat leren door fysieke activiteiten op te nemen in reken- en spellinglessen.
YETS is een sportieve interventie om jongeren met meerdere problemen zelfredzaam te maken en maatschappelijke uitval te voorkomen.
44 jongerenorganisaties roepen het kabinet in een manifest dringend op om meer ruimte te creëren voor sport. Ali Karataş van het NJi onderschrijft het manifest.
Jongeren in groeikernen zijn vaak slechter af dan hun leeftijdsgenoten elders. Dat blijkt uit onderzoek door het Verwey-Jonker Instituut, Bureau Louter en Platform31.
Klimaatrampen zoals stormen, hittegolven en overstromingen vormen een groeiende bedreiging voor het onderwijs aan miljoenen kinderen.
Jongeren tussen 18 en 25 jaar vinden zichzelf minder klimaatbewust dan oudere leeftijdsgroepen zichzelf vinden, blijkt uit CBS-cijfers.
'Vrij buiten spelen helpt kinderen om hun sociale vaardigheden te ontwikkelen', zegt Marielle Balledux.
Ali Karataş van het NJi luisterde de podcastaflevering over klimaatverandering. Zijn oproep: blijf met elkaar in gesprek en zoek de verbinding.