ME-WE veerkrachttraining
InterventieME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
ME-WE is een veerkrachttraining die jonge mantelzorgers helpt hun veerkracht te vergroten.
Mentorlessen over stress helpt leerlingen om ongezonde stress te herkennen en biedt handvatten hiervoor.
In het schooljaar 2022/2023 waren er in Nederland naar schatting 70.000 thuiszitters: leerlingen die drie maanden of langer niet naar school gaan.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jongeren met aanhoudende lichamelijke klachten naar school blijven gaan?
Goede samenwerking tussen ouders, leerkrachten en andere jeugdprofessionals bevordert de ontwikkeling van kinderen. Deze toolkit helpt je daarbij.
Zet structureel geld in voor meer samenhang tussen onderwijs en zorg, adviseert het Platform Perspectief Jongeren.
Het aantal kinderen dat deels thuis woont en deels in een pleeggezin nam toe: 24 procent van de nieuwe instroom was deeltijdpleegzorg.
In deze verkenning zet het NJi op een rij hoe een kleinschalige voorziening kan optrekken met school, ouders en hun kinderen.
Over de overstap van jongeren vanuit het onderwijs in gesloten jeugdzorginstellingen en forensische centra jeugd naar het mbo.
Het kabinet maakt structureel extra geld beschikbaar voor onderwijs aan jongeren in de residentiële jeugdzorg.