118 resultaten

Resultaten 1 - 10 van 118

  • VRIENDEN

    Interventie

    VRIENDEN is een preventie- en behandelprogramma voor kinderen en jongeren met depressie, angstklachten of een angststoornis.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    4 tot en met 16 jaar
  • Denken + Doen = Durven

    Interventie

    Denken + Doen = Durven is cognitieve gedragstherapie voor kinderen en jongeren met angstklachten of angststoornissen.

    Erkend als: 
    Effectief volgens sterke aanwijzingen
    Leeftijd: 
    8 tot en met 18 jaar
  • Cool Little Kids

    Interventie

    Cool Little Kids is gericht op ouders van verlegen of angstgevoelige peuters en kleuters.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    3 tot en met 5 jaar
  • Diamant

    Interventie

    Diamant is een interventie gericht op weerbaarheid tegen radicalisering bij islamitische jongeren met een migratieachtergrond.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    12 tot en met 23 jaar
  • Kinderen uit de Knel

    Interventie

    Kinderen uit de Knel is een therapie voor gescheiden, ruziënde ouders en kinderen die hierdoor stress hebben.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    4 tot en met 18 jaar
  • Je bibbers de baas

    Interventie

    'Je bibbers de baas' is een groepsbehandeling voor kinderen met faalangst in de bovenbouw van het basisonderwijs.

    Erkend als: 
    Goed onderbouwd
    Leeftijd: 
    9 tot en met 12 jaar
  • Zorg over online radicaliserende jongeren

    Nieuws uit het jeugdveld

    Het aantal jongeren dat online radicaliseert, neemt toe. Dat signaleren de Raad voor de kinderbescherming en het Openbaar Ministerie.

  • Richtlijn Radicalisering

    Richtlijn

    De focus van deze richtlijn ligt op een preventieve aanpak van 'zorgwekkende radicalisering die kan leiden tot extremistisch geweld'.

  • Flexibel onderwijs in aanpak schoolverzuim

    Nieuws uit het jeugdveld

    Om schoolverzuim aan te pakken en het aantal thuiszittende leerlingen terug te dringen, komt er meer ruimte voor flexibiliteit, maatwerk en preventie in het onderwijs.